maandag 28 juli 2014

Pastasalade (glutenvrij)


Vandaag gaan wij op vakantie. Gisteren druk bezig geweest om alle was weg te werken en kleren die mee moeten te sorteren. Het is me zowaar gelukt om kleding voor 5 personen in 2 reistassen te proppen!! Ben best trots op mezelf haha. Zo nog speelgoed voor de kids verzamelen en dan hup de auto in. Hopelijk zijn we dan na 3 a 4 uur op de plaats van bestemming, we gaan dit jaar naar de Ardennen :).

Heel wat anders dan onze voorgaande vakanties, eigenlijk gingen we altijd naar Andalusiƫ, Spanje. Een heerlijk en prachtig gebied met altijd mooi en warm weer! Maar dit jaar wilde manlief eens niet vliegen. Want ondanks dat onze 3 jongens het goed doen in de lucht, het is toch altijd een 'gedoe'. Als je met de auto gaat kan je meer meenemen...ik ben er nog niet over uit of dat nu een voor- of een nadeel is :).

Maar ik kan natuurlijk niet vertrekken zonder nog even het recept voor de pastasalade te posten. Bij deze dus. Ook zal ik de komende weken een Blog-vakantie houden, wat inhoudt dat ik waarschijnlijk de komende 3 weken niks zal plaatsen. (of ik moet me vervelen haha) Na onze vakantie breekt voor ons ook een drukke periode aan, want dan verwelkomen we een nieuw gezinslid: we krijgen een pup! Helemaal leuk en we zijn allemaal super enthousiast, maar ik besef dat dat ook wel weer veel werk met zich mee brengt.

Ik hou jullie op de hoogte. Ik wens iedereen die nog vakantie heeft of binnenkort gaat een heerlijke tijd! Geniet, ontspan en het allerbelangrijkste:

Just Enjoy Life and Good Food!!!


Pastasalade (voor 4 volwassenen)

500 gr glutenvrije buisjespasta 
1 komkommer in blokjes
1 gele en 1 rode paprika in blokjes
2 handen zwarte ontpitten olijven, gehalveerd
5 bosuitjes, in ringetjes gesneden
Eventueel nog mozzarella of feta

Dressing:
1 potje zongedroogde tomaatjes op olie plus de helft van de olie
4 ansjovisfilets 
zout/peper

Kook de pasta volgens de gebruiksaanwijzingen. Giet af en spoel na met koud water.
Doe voor de dressing de tomaatjes, de helft van de olie uit dat potje en de ansjovis in de keukenmachine en draai deze tot een egale massa ontstaat. Proef op peper en zout.
Meng de dressing goed door de afgekoelde pasta. (Met je handen of met bestek)
Strooi nu alle gesneden groenten over de pasta en schep alles goed om. Je kan nu nog mozzarella of bijvoorbeeld fetastukjes toevoegen als je dat lekker vindt. (ik had geen van beiden in huis)
Serveer.

Enjoy en tot over een paar weken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten