dinsdag 24 juni 2014

Mango Avocado salade


Zo daar is dan eindelijk het recept voor deze overheerlijke salade. Vorige week donderdag plaatste ik een foto met als onderschrift #receptvolgtmorgen .... nou blijkbaar is het nu dan eindelijk 'morgen'! Ik weet niet wat het is maar de dagen vliegen voorbij en daarnaast ben ik ook super vergeetachtig de laatste tijd, heel irritant.

Gisteren bijvoorbeeld was ik gewoon straal vergeten dat ik in de ochtend met mijn moeder en haar hond zou gaan wandelen!! En in de middag vergat ik de afspraak met het consultatiebureau voor mijn jongste zoon... Serieus, dat heb ik nooit!! Vandaag heb ik geen verplichtingen dus kan ik gelukkig ook niets vergeten :). (of het moet het halen van mijn kinderen van school zijn om 15.15 uur...)

Ian (mijn jongste van 3) is nu lekker in de tuin aan het spelen dus kan ik mooi even typen. We hebben van het weekend een zwembadje neergezet dus hij is druk in de weer met water en zand. Je wilt niet weten hoe mijn tuin er aan het einde van de dag uitziet, een grote modderpoel zeg maar, bleeeh! Maar ach, dat weegt niet op tegen het speelplezier!

Maar hier dus het recept van de salade. Hij is echt heel erg lekker, zoetig van de mango, zoutig door de kaas en knapperig door de komkommer en sla. Kortom een geweldige combinatie van smaak en textuur!


Mango Avocado Salade  (voor 2)

Halve mango in blokjes
Halve avocado
Zakje veldsla
1 lente ui
6 el gekookte quinoa (had ik nog over, je kan ook iets anders gebruiken of weglaten)
1/4 komkommer in stukjes
Blauwe geitenkaas in blokjes

Dressing

4 el Olijfolie
1 el citroensap
peper/zout

Verdeel de veldsla over twee borden en strooi de komkommer en lente ui er overheen. Schep de quinoa erop en leg nu de mango erop en lepel de dressing er over. Strooi nu de kaas over de salade en serveer. 

Enjoy!

2 opmerkingen:

  1. Een van de lekkerste salade...mmm
    Groetjes thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh zeker weten Thea, een van mijn favorieten in ieder geval!

      Verwijderen