donderdag 15 mei 2014

Bananen Walnoot Choco Muffins


Hier even een snel recept dat toevallig is ontstaan doordat ik 3 mega rijpe bananen op de fruitschaal had liggen. Natuurlijk kan ik daar bananenbrood van maken of bananenpannenkoekjes, maar daar had ik weer niet genoeg eieren voor in huis. Dus ben ik op gevoel maar wat ingrediƫnten bij elkaar gaan gooien en dat resulteerde in deze overheerlijk muffins!

Super makkelijk, super snel en super lekker!



Bananen Walnoot Choco Muffins (9 stuks)

3 hele rijpe bananen, goed geprakt
2 volle el cacao
1 ei
80 gr boter of kokosolie, gesmolten
125 gr amandelmeel
25 gr rijstmeel
1 thl wijnsteenzuurpoeder of bakpoeder
4 el honing of ahornsiroop (optioneel)
hand gehakte walnoten
1/2 reep pure chocola (85% of 92%) in stukjes gehakt

Verwarm de oven voor op 175 graden.
Meng de melen, bakpoeder en cacao.
Doe in een andere kom de gesmolten boter/olie, de geprakte bananen en het ei. Meng goed met een garde of vork.
Voeg de melen bij het bananen mengsel en schep goed door elkaar.
Lepel nu de walnoot stukjes en chocola erdoor.
Verdeel over een muffinvorm en zet 35 tot 40 minuten in de oven.
Ik heb ze zelf na 25 minuten afgedekt met aluminiumfolie omdat ik bang was dat ze te donker zouden worden.

Enjoy!




2 opmerkingen: