zondag 6 april 2014

Groene Smoothie voor Groentjes


Groene Smoothies...je houdt ervan of niet. Maar je kan er ook aan wennen, heus, echt waar! Ik moest er in het begin ook niks van hebben, wie gaat er nou spinazie zitten drinken?!?! Tegenwoordig draai ik mijn hand er niet meer voor om en vind ik het zelfs lekker.
Althans de smoothies die ik zelf maak in ieder geval. Mijn jongste drinkt ook altijd met mij mee, krijgt hij mooi wat extra fruit en groenten binnen.

Deze smoothie is speciaal voor de 'Groentjes' onder ons. Een soort van beginners groene smoothie zeg maar. De truc is om het langzaam op te bouwen. Eerst het fruit te laten overheersen en dan langzaam aan meer groente toe te voegen en het fruit te minderen. Dan wen je vanzelf aan een minder zoete smaak.

Maar goed, ik begrijp ook wel dat dit niet voor iedereen is. Nogmaals, je houdt ervan of niet. Ik drink ook niet elke dag smoothies hoor, een paar keer week maak ik er eentje. Ook is het voor mij niet een vorm van ontbijt. Ik drink het bij mijn ontbijt, want alleen op een smoothie kan ik niet een hele ochtend draaien. Of ik drink het als tussendoortje als ik om half elf opeens trek krijg of in de middag zo rond een uurtje of vier. Het vult dan vaak genoeg om tot het avondeten door te gaan zonder te gaan snaaien.

Ik zou zeggen, geef het gewoon een keer een kans zo'n groene smoothie en start dan met deze en kijk hoe het bevalt!


Groene Smoothie voor Groentjes 

1/3 ananas
1 banaan
Glas water
100 ml kokosmelk
Handje blanke amandelen
2 el kokosrasp
2 volle handen spinazie
1 thl maca poeder (optioneel)
1 thl kokosolie

Doe alle ingrediënten in de blender en mix tot het een glad romig geheel is.

Enjoy!

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig kleurtje !
    Ik zie je blog nu via mijn Lenovo !
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er erg lekker uit. Ik ga hem zeker proberen!

    BeantwoordenVerwijderen