maandag 17 maart 2014

Twee Gezonde Sapjes


De afgelopen dagen heb ik mijn sapcentrifuge weer eens van stal gehaald. Dit omdat ik me maar moe en futloos blijf voelen en veel last heb van mijn buik. Tijd om een beetje schoon te spoelen en dat doe ik door een aantal dagen groentesap te drinken en zelfgemaakte kippensoep te eten.

Ik ben zaterdag gestart, heb zondag wat gesmokkeld en plak vandaag en morgen er nog aan. Voel me nog niet echt top, maar heb de hoop dat dit wel gaat komen als ik even doorzet. Ik begin de dag altijd met Groene Sap (Hulk Sap noemen mijn kinderen het) en die drink ik ook later op de dag. Een andere sap waar ik gek op ben is wortelsap met gember. Ik maak natuurlijk nog meer verschillende sappen, maar van deze twee wilde ik het recept graag delen.

De Hulk Sap zou ook wel geschikt zijn om als smoothie te maken (dus blenden in de blender), ik zou dan alleen een appel door een banaan vervangen. De Wortel Sap vind ik zelf minder geschikt om in de blender te doen omdat de smoothie erg grof van structuur wordt door de wortel en ik vind dat zelf niet zo lekker...maar dat kan ook aan mijn blender liggen, misschien is hij niet sterk genoeg om alles heel fijn te malen.


Wortel-Gember Sap

1 grote winterpeen, geschild, gewassen en in grove stukken
1 stengel bleekselderij, gewassen en grof gehakt
1/3 komkommer, gewassen en in grove stukken
2 appels, gewassen en door midden gesneden
1 cm verse gember, geschild
1 schijfje citroen (1 cm dik ongeveer)

Doe alle ingrediƫnten in de sapcentrifuge en maak er sap van.


Hulk Sap

2 handen gewassen spinazie
2 stengels bleekselderij, gewassen en grof gehakt
2 appels, gewassen en door midden gesneden
1/3 komkommer, gewassen en in grove stukken
2 takjes peterselie, gewassen
1 schijfje citroen van 1 cm dik, gewassen

Doe alles in de sapcentrifuge en maak er sap van.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten