dinsdag 28 januari 2014

Pompoen wortel soep


Zo het is weer eens tijd voor een soep receptje! Het weer is er in ieder geval naar, koud en de wind is behoorlijk guur heb ik net gemerkt. Niks lekkerders om dan een warm soepje te eten en de kou op die manier uit je lijf te krijgen.

Nadat ik pompoencurry had gemaakt vorige week (recept daarvan volgt nog) had ik een halve pompoen over en wat wortelen. Waarom die dan niet mengen in een soep? Het resultaat was erg geslaagd dus daarom hieronder het recept. De soep maak je helemaal af met de lekkere zoute crackers die ik vorige week op mijn Blog hebt gezet :).


Pompoen-Wortel-Soep

1/2 pompoen, van zaden ontdaan, gewassen en in blokjes
3 flinke wortelen, in kleine stukjes
1 rode ui, gehakt
handje gehakte platte peterselie
2 thl koriander
1 el komijn
1 gedroogd pepertje
1 liter bouillon
peper/zout naar smaak

Verhit een scheutje olie in een (soep)pan en fruit daarin de ui een minuut of 5. Voeg de koriander, komijn en het pepertje toe en fruit een minuut mee.
Doe de pompoen en wortel erbij en schep goed om. Giet dan de bouillon erbij en breng aan de kook.
Laat een klein half uurtje pruttelen totdat de groenten zacht zijn.
Pureer met de staafmixer en voeg naar smaak nog zout of peper toe.
Schep in soepkommen en garneer met de peterselie.

Enjoy!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten